19. 3. 2020.
Na osnovu Zaključa Vlade, kojim se u svim organima državne uprave obustavlja rad sa strankama putem neposrednog kontakta (šalter i sl.), proizlazi da je Poreska uprava dužna da počev od 18. marta 2020. godine prekine započete postupke poreske kontrole koji se sprovode u neposrednom kontaktu sa poreskim obveznicima, odnosno da ne započinje nove postupke kontrole koji se sprovode u neposrednom kontaktu sa poreskim obveznicima. Započete postupke poreske kontrole poreski inspektori mogu da okončaju pod uslovom da ne odlaze kod obveznika i da nemaju neposredne kontakte sa njima. Postupak može da se okonča komunikacijom putem telefona, odnosno elektronskim putem ili putem pošte.
18. 3. 2020.
Vlada je donela Zaključak kojim se rad sa strankama putem neposrednog kontakta (šalter i sl.) obustavlja u svim organima državne uprave, Autonomne pokrajine Vojvodine i jedinica lokalne samouprave, posebnim organizacijama, ustanovama, javnim preduzećima i drugim organizacijama kojima je osnivač ili većinski vlasnik Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave. Navedene institucije obavezne su da obezbede nastavak obavljanja poslova koji su se obavljali u neposrednom kontaktu sa strankama i to putem pisane ili elektronske pošte ili telefonskim putem.
18. 3. 2020.
U dopisu upućenom bankama i davaocima lizinga, NBS posebno ističe da nije prihvatljivo da se nakon prestanka moratorijuma od dužnika zahteva isplata svih obaveza za koje je nastupio zastoj odjednom i u celini. Umesto toga, pravilna primena propisa podrazumeva da nakon prestanka moratorijuma dužnik nastavlja da otplaćuje kredit, čime se period otplate faktički produžava za tri meseca (jer je propisano da moratorijum ne može biti kraći od 90 dana, odnosno od trajanja vanrednog stanja).
18. 3. 2020.
U objektima Poreske uprave u kojima se nalaze pisarnice istaknuta su obaveštenja kojima Poreska uprava obaveštava poreske obveznike da, za vreme trajanja vanrednog stanja u Republici Srbiji a u cilju bezbednosno-zdravstvene zaštite građana, svoje podneske mogu podneti elektronskim putem (u obaveštenjima su navedene mejl adrese zaposlenih koji rade u konkretnim pisarnicama), putem poštanskih pošiljki i neposredno (na četiri adrese).
17. 3. 2020.
Odlukama se uređuju mere i aktivnosti koje je banka, odnosno davalac lizinga dužan da primeni u uslovima pandemije izazvane COVID-19, radi očuvanja stabilnosti finansijskog sistema u Republici Srbiji zbog mogućnosti suočavanja sa teškoćama u otplati obaveza dužnika, odnosno primalaca lizinga. Suština odluka je propisivanje zastoja u otplati obaveza dužnika (moratorijum): primalaca kredita i korisnika (primaoca) lizinga. Odluke su sadržinski iste, samo što se prva odnosi na banke, a druga na lizing kompanije.