25. 3. 2021.
Na sednici Vlade održanoj 25. marta 2021. godine utvrđen je Predlog zakona o elektronskom fakturisanju i upućen Narodnoj skupštini na usvajanje. Zakonom o elektronskom fakturisanju biće uređeno izdavanje, slanje, prijem, obrada, čuvanje, sadržina i elementi elektronskih faktura i druga pitanja koja su od značaja za elektronsko fakturisanje, u transakcijama između subjekata javnog sektora, između subjekata privatnog sektora, odnosno između subjekta javnog i subjekta privatnog sektora.
22. 3. 2021.
Ministar finansija doneo je Pravilnik o kamatnim stopama za koje se smatra da su u skladu sa principom „van dohvata ruke“ za 2021. godinu. Kao što i sam naziv pravilnika govori, propisane kamatne stope odnose se na utvrđivanje poreza na dobit za 2021. godinu, a mogu se primenjivati i za potrebe obračuna poreza na dobit po odbitku u slučaju isplate prihoda od kamate povezanom nerezidentnom pravnom licu.
17. 3. 2021.
U uslovima zabrane obavljanja delatnosti u maloprodajnim objektima, privredni subjekti koji se bave trgovinom na malo mogu da organizuju (online) trgovinu preko interneta u skladu sa opštim pravilima. Posmatrano s aspekta primene Zakona o fiskalnim kasama, kada obveznik vrši prodaju preko interneta (pri čemu isporuku vrši kurirska služba čija delatnost spada u oblast delatnosti 53 – Poštanske aktivnosti) nije dužan ali može da evidentira promet preko fiskalne kase, nezavisno od toga što je objekat zatvoren za fizički ulaz kupaca.
17. 3. 2021.
Kao i prethodnih godina, Ministarstvo finansija je objavilo objašnjenje i primer načina obračuna godišnjeg poreza na dohodak građana i iskazivanja podataka u poreskoj prijavi na Obrascu PPDG-2R za 2020. godinu. Posebno ističemo da je precizirano postupanje onih obveznika godišnjeg poreza na dohodak građana za 2020. godinu, po osnovu čijih zarada, odnosno prihoda od samostalne delatnosti je privredni subjekt ostvario pravo na odlaganje dospelosti za plaćanje poreza i doprinosa i pravo na odlaganje plaćanja u propisanim rokovima.
12. 3. 2021.
Obveznici koji nisu u propisanom roku platili prvu ratu odobrenog reprograma, nezavisno od razloga neplaćanja (kašnjenje, nije prošao nalog za prenos krivicom banke ili obveznika, uplaćen je manji iznos npr. za dinar i sl.), dobili su obaveštenja od Poreske uprave da im se obustavlja odobreni reprogram i da im poreska obaveza u celokupnom iznosu dospeva za plaćanje danom gubitka prava na odlaganje plaćanja. Prema našim saznanjima, Poreska uprava je sa Ministarstvom finansija usaglasila stav prema kojem obveznici koji su izgubili pravo na odobreni reprogram u skladu sa Uredbom, mogu da ostvare pravo na odlaganje dospelih obaveza u skladu sa opštim uslovima koji su propisani u čl. 73. i 74. ZPPPA.