11. 2. 2021.
Ministarstvo finansija izdalo je mišljenje kojim je opredeljeno da svi preduzetnici, nezavisno od veličine i regulative koju su primenjivali za 2020. godinu, u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja za 2020. godinu sastavljaju i dostavljaju samo Bilans stanja i Bilans uspeha, bez obaveze da dostavljaju ostale obrasce finansijskog izveštaja.
10. 2. 2021.
Prema našim saznanjima i najavama u medijima, očekuje se da Vlada Republike Srbije na sednici (koja bi trebalo da bude održana 11. februara) donese uredbu čiji će sastavni deo biti Program direktnih davanja iz budžeta Republike Srbije privrednim subjektima u privatnom sektoru. Programom se uređuje prihvatanje, način i postupak isplate, uslovi korišćenja i gubitak prava na direktna davanja, kao i pravne posledice gubitka prava na direktna davanja privrednim subjektima.
30. 1. 2021.
Časopis Porezi i računovodstvo broj 2/21 dostupan je u aplikaciji Porezi Online od 30. januara 2021. godine, dok pretplatnici štampanog izdanja mogu da ga očekuju od ponedeljka 1. februara. U novom broju časopisa (na 232 strane) objavili smo: 19 tekstova, 18 poreskih kratkih tema, 17 mišljenja Ministarstva finansija i novi PKT strip. U toku su aktivnosti na sastavljanju godišnjeg finansijskog izveštaja, pa je ovaj broj uobičajeno posvećen utvrđivanju poreza na dobit pravnih lica.
29. 1. 2021.
Na osnovu člana 12a stav 3. Zakona o porezu na dohodak građana (u nastavku: ZPDG), Vlada Republike Srbije objavljuje Usklađene dinarske neoporezive iznose poreza na dohodak građana iz člana 9. stav 1. tač. 9), 12), 13), 29), 30) i 31), člana 18. stav 1. tač. 1), 2), 5), 7), 8), 9) i 9a), člana 21a stav 2, člana 83. stav 4. tačka 1) i člana 85. stav 1. tačka 11) ZPDG godišnjim indeksom potrošačkih cena u 2020. godini. Navedeni iznosi primenjuju se na sve isplate koje se vrše od 1. februara 2021. godine – nezavisno od toga za koji mesec se vrši isplata.
26. 1. 2021.
Specifičnost podnošenja potvrde za 2020. godinu bila je nepoznanica u vezi sa načinom na koji se iskazuju podaci o obračunatom porezu i doprinosima za koje je odložena dospelost i obaveza plaćanja. Imajući u vidu da konkretno pitanje nije uređeno propisima, bilo je neophodno da se Ministarstvo finansija izjasni o ovom pitanju, što se sada i desilo. Suština je da se obračunati porez i doprinosi na zarade, čija je dospelost odložena u skladu sa merama Vlade, iskazuju u Obrascu PPP-PO na isti način kao da su plaćeni.