30. 9. 2018.
Kao rezultat praktičnog iskustva u razmatranju poreskih i računovodstvenih implikacija statusnih promena, za ovaj broj časopisa priredili smo čak 14 zasebnih tekstova u vezi sa skoro svim aspektima statusnih promena (pravni, poreski, računovodstveni, radnopravni, fiskalne kase i dr.). Pritom, nismo imali ambiciju da u časopisu objasnimo sve moguće slučajeve koji mogu nastati u praksi, već nam je namera bila da objasnimo suštinu. Posmatrano sa računovodstvenog aspekta, analizirali smo dve najčešće vrste statusnih promena: izdvajanje uz osnivanje i pripajanje. S druge strane, tekstovi koji se tiču poreskih implikacija podjednako su primenljivi na sve vrste statusnih promena. Inače, postoje četiri osnovne vrste statusnih promena: pripajanje, spajanje, podela i izdvajanje, s tim da poslednje dve imaju nekoliko podvrsta, pa se može reći da ukupno ima osam modela statusnih promena.
18. 9. 2018.
U slučaju isporuke baze podataka kakva je npr. pravna baza tj. baza propisa, kakvih ima na tržištu, čije korišćenje se ugovara za određeni vremenski period tokom kojeg se ta baza ažurira, a koja nema karakter monografske ili serijske publikacije u smislu člana 23. stav 2. tačka 9) Zakona o PDV-u, ne može se primeniti posebna stopa PDV-a od 10%, već je obveznik koji vrši promet te usluge dužan da PDV obračunava po stopi od 20%.
2. 9. 2018.
Osim problematike nastavljanja obavljanja delatnosti preduzetnika u formi privrednog društva (što smo izdvojili kao temu broja) i mnogih drugih tema, objavili smo i tekst o aktuelnim i spornim pitanjima u vezi sa dostavljanjem informacija o poslovnim prostorijama i skladištima - tema koja je poreske obveznika najviše okupirala krajem avgusta.
28. 8. 2018.
Nepreciznost odredbi člana 25. stav 1. tačka 1) ZPPPA, koje su u primeni od 27. avgusta 2018. godine, doprinela je tome da su poreski obveznici imali brojna pitanja. Na osnovu tih pitanja, u tabeli prikazujemo sistematizovane odgovore na osnovu kojih proizlazi kada obveznici jesu, odnosno nisu dužni da pojedine podatke dostavljaju Poreskoj upravi.
23. 8. 2018.
Poreska uprava je pripremila tehničke uslove da se podaci o svim poslovnim prostorijama u kojima skladišti, odnosno smešta dobra, kao i o prostorijama u kojima obavlja registrovanu delatnost od strane popreskih obveznika dostavljaju elektronskim putem. Za ove potrebe pripremljena je poreska prijava na Obrascu PEP-IPJ i Tehničko uputstvo za evidenciju izdvojenih poslovnih jedinica privrednih subjekata, koji su objavljeni na portalu Poreske uprave (poreskauprava.gov.rs/obaveštenja). Poreska prijava na Obrascu PEP-IPJ podnosi se isključivo elektronskim putem preko portala e-POREZI, počev od 27. avgusta 2018. godine. Obveznici koji su tražene podatke eventualno dostavili u pisanom formatu, dužni su da te podatke dostave i elektronskim putem, počev od 27. avgusta 2018. godine.