2. 5. 2020.
Prema odgovoru koji je Ministarstvo finansija dalo Poreskoj upravi, imajući u vidu činjenicu da poreskom obvezniku koji je 10. aprila isplatio dividendu u toku radnog dana nije mogla biti poznata sadržina Uredbe koja je istog dana usvojena i objavljena u Službenom glasniku, poreski obveznici ne gube pravo na direktna davanja i fiskalne pogodnosti po osnovu navedene isplate. Međutim, poreski obveznci koji počev od 11. aprila 2020. godine pa do kraja 2020. godine izvrše isplatu dividende, gube pravo da koriste pravo na direktna davanja i fiskalne pogodnosti.
27. 4. 2020.
U skladu sa navedenim, platna institucija i zastupnik platne institucije nisu jedno isto. Posmatrano u kontekstu Uredbe, suština je da platna institucija nema pravo na fiskalne pogodnosti i direktna davanja, ali takvo ograničenje se ne odnosi na zastupnike platnih institucija - ovi privredni subjekti imaju pravo na mere propisane Uredbom u skladu sa opštim pravilima.
26. 4. 2020.
Nakon izvršenih dopuna Uredbe o fiskalnim pogodnostima i direktnim davanjima privrednim subjektima, velika pravna lica ostvaruju pravo na direktna davanja u junu i julu na bazi broja zaposlenih za koje se rešenje o prekidu rada odnosi na najmanje 15 radnih dana u mesecu aprilu, odnosno u maju.
25. 4. 2020.
Uredbom Vlade pomeren je rok za sticanje statusa tzv. kvalifikovanog novozaposlenog lica za preduzetnike koji nisu zasnovali radni odnos do 30. aprila 2020. godine. Rok za zasnivanje radnog odnosa i sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica pomeren je na rok od 60 dana od dana prestanka vanrednog stanja.
24. 4. 2020.
Dopune Uredbe o fiskalnim pogodnostima i direktnim davanjima privrednim subjektima (u nastavku: Uredba) očigledno nisu izvršene sa ciljem da se značajnije popravi tekst Uredbe već zbog drugih razloga. Naime, ispostavilo se da su pojedini privredni subjekti brisani iz Evidencije korisnika javnih sredstava, a navedeni su na Spisku korisnika javnih sredstava koji je objavljen u Službenom glasniku RS broj 93/19, što je za posledicu moglo da ima da takvi privredni subjekti neosnovano budu uskraćeni za pravo na korišćenje mera propisanih Uredbom. Drugi razlog za izmenu Uredbe je uočena mogućnost zloupotrebe u smislu da radnik u toku meseca prelazi iz jedne firme u drugu, što je moglo da dovede do toga da oba poslodavca za istog radnika i za isti mesec ostvare pun iznos bespovratnih novčanih sredstava.