Na internet stranici Ministarstva finansija (www.efaktura.gov.rs) objavljeni su:
- detalji nove hitne ispravke Sistema elektronskih faktura;
- ažurirano tehničko uputstvo;
- ažurirana specifikacija prilagođene primene standarda EN 16931-1.
Reč je o još jednom paketu u nizu izvršenih izmena nakon postavljanja produkcione verzije Sistema elektronskih faktura (nakon 11. aprila 2022. godine), odnosno nakon početka obavezne primene Zakona o elektronskom fakturisanju (nakon 1. maja 2022. godine).
Izvršenim tehničkim ispravkama u Sistemu elektronskih faktura ovoga puta otklonjeni su pojedini nedostaci u pogledu funkcionalnosti na koje smo u najvećoj meri ukazivali. Međutim, kako nisu svi nedostaci otklonjeni, svakako treba očekivati još ispravki u periodu koji je pred nama.
U nastavku prenosimo najvažnije objavljene izmene, odnosno ispravke Sistema elektronskih faktura:
- omogućena je akcija „Otkaži“ na fakturi koja je duže od 15 minuta u statusu „Slanje“;
- omogućeno je otvaranje dokumenta u statusu „Slanje“;
- izvršene su izmene prikaza avansnog računa u PDF-u („Datum dospeća“ izmenjen je u „Datum avansne uplate“, „Ukupno za plaćanje“ izmenjeno je u „Iznos avansne uplate za PDV“, uklonjeno je sledeće: Umanjena osnovica - stopa 10%, Ukupno PDV umanjen za avanse - stopa 10%, Ukupno za uplatu);
- omogućeno kreiranje fakture koja se referencira na avansnu fakturu iz prethodnog perioda ili nije u SEF-u;
- dodat je podatak o JBKJS za pošiljaoca i primaoca na PDF-u;
- omogućeno je da korisnik unese datum prometa iz prethodnog perioda kao datum početka osnova oslobađanja od PDV-a na korisničkom interfejsu;
- dozvoljene su decimalne vrednosti u okviru količina u detaljima fakture;
- ispravljeno je prikazivanja datuma na PDF-u, ukoliko je vreme slanja posle 23:00;
- omogućeno je knjižno odobrenje/zaduženje za fakturu koja je iskoristila ID sa prethodne otkazane fakture;
- omogućeno je slanje knjižnog zaduženja sa količinom većom od 9999;
- omogućen unos decimala kod procentualnih vrednosti popusta;
- omogućeno je ažuriranje kontakta kompanije u podešavanjima;
- dodate su informacije vezane za detalje PDV stavki kad se koristi API;
- ažurirana je rekapitulacija avansa na korisničkom interfejsu i PDF-u, ukoliko korisnik kreiranu fakturu kroz korisnički interfejs pošalje putem API-a kao XML;
- API poziv za vraćanje liste ID-a fakture proširen je na sve statuse fakture;
- omogućeno da se preko API-a pošalje TaxTotal i bez TaxSubtotal;
- omogućena registracija više subjekata za poreske punomoćnike.
Detaljna objašnjenja ovim izmenama, kao i o drugim aktuelnostima daćemo u časopisu Porezi i računovodstvo broj 6/22, koji je u završnoj fazi, novim treninzima u junu, kao i u novom Priručniku o računima - čiji završetak je ovim izmenama još jednom prolongiran za nekoliko dana.
PRIJAVA ZA PRIRUČNIK O RAČUNIMA